Over het GGH

Heb de moed om wijs te zijn, heb de moed om jezelf te leren kennen!

Het Gemeentelijk Gymnasium Hilversum, de school voor leerlingen die meer willen en kunnen. Bij het GGH sta jij centraal. Samen gaan we zorgen dat jij niet alleen na zes jaar de deur uit gaat met een diploma op zak, maar dat jij ook het beste uit jezelf én de middelbare schooltijd hebt gehaald.

Waarom het GGH?

• Ook al zijn we één van de grootste zelfstandige Gymnasia van Nederland, we blijven een kleine, gemoedelijke school met een klein team en een persoonlijke aanpak. Het docententeam is hecht en betrokken omdat de meeste docenten in alle zes jaren lesgeven.

• Naast de reguliere vakken hebben wij een Persoonlijk Ontwikkelingsprogramma, waarin we samen met jou op zoek gaan naar de beste mens die je kunt zijn en kunt worden.

• Je komt op een school met leerlingen die net als jij meer kunnen en willen. Daardoor heerst er op het GGH een gezellige sfeer waar jij volledig jezelf kunt zijn.

• Je krijgt het eerste jaar les in een eigen schoolgebouw, het Balneum, zodat je rustig en in een veilige omgeving aan de middelbare school kunt wennen.

• Er zijn enorm veel mogelijkheden bij het samenstellen van een vakkenpakket (zo kun je bij ons kiezen voor vakken als Kunst, Drama en Chinees) en het combineren van verschillende vakken. Daarnaast kun je bij ons ook veel extra activiteiten volgen (zoals de debatclub, Cambridge Engels, Olympiades en nog heel veel meer).

Wat leerlingen over het GGH zeggen:

“Wat onze school echt onderscheidt is dat je zo ontzettend veel mogelijkheden hebt, om jezelf te ontwikkelen en om kansen te creëren voor later.”

- Wouter Mommers, oud-leerling

“Ik heb gekozen voor deze school omdat ik van uitdagingen houd en ik vind het leuk om nieuwe dingen te leren zoals de klassieke talen.”

— Willem Ernst, leerling klas 3

“Hier is het denk ik voor leerlingen heel gezellig op school omdat het niet een hele grote school is waardoor je je leerjaar heel goed kan leren kennen en je het zo altijd heel gezellig hebt op school.”

— Veerle Gianotten, oud-leerling

“Je hebt op deze school veel extra vakken die je kunt kiezen zoals de debatclub, daar leer je debatteren wat heel handig is voor later. Je hebt het bèta lab waar je allerlei verschillende proefjes kunt doen. En als je heel goed bent in bepaalde vakken kun je zelfs mee doen aan de olympiades. Teveel om op te noemen wat je buiten de les kunt doen.”

— Emma Beek, leerling klas 5

“Met de trainingen van Ollie [van het Persoonlijk Ontwikkelingsprogramma] om jezelf te verbeteren, om zelfvertrouwen te krijgen en meer te durven, zoals presenteren enzo.”

— Fien Nollen, oud-leerling

“Een school waar je aan de ene kant ontzettend veel kansen hebt om jezelf te verrijken en wat aan de andere kant een gezellige, leuke school is met een veilige sfeer, waar iedereen zichzelf kan zijn en waar je elke dag met veel plezier naar school gaat.”

— Noor Köllmann, leerling klas 6