Aanmelden en toelating

Ben je op op zoek naar een leuke school waar je snel nieuwe vrienden maakt en veel leert? Dat komt dan goed uit, want het GGH heeft een plek voor jou.

Uitgeloot

Ben je elders uitgeloot? Het kan zijn dat je het GGH dan alsnog overweegt. Op 3 april om 8.30 gaat de aanmelding weer open. We behandelen de aanmeldingen op volgorde van binnenkomst!

Om iedereen een gelijke kans te geven, worden aanmeldingen die voor 8.30 binnenkomen, niet in behandeling genomen. Je kan je bij ons digitaal aanmelden, of door een ingevuld aanmeldformulier (zie downloads) en een officieel basisschooladvies te mailen naar info@ggh.nu.

Aanmelding voor klas 1

In Nederland hanteren alle scholen dit jaar dezelfde planning voor het aanmelden voor de middelbare school. Dit jaar was de aanmeldingsweek van maandag 25 tot en met zondag 31 maart 2024. Op dit moment is de aanmelding gesloten.

Zit je op dit moment al in klas 1 en wil je overstappen omdat je bijvoorbeeld naar deze regio komt verhuizen? Dan kan je contact opnemen met Denise Lubbers: lubbers@ggh.nu

Aanmelding voor de Intermezzoklas

De Intermezzoklas is een aparte klas voor jonge intelligente leerlingen. Voor meer informatie hierover en het aanmeldtraject verwijzen we u graag naar de aparte pagina hierover: Intermezzoklas

Zij-instroom klas 2

Zit je nu in klas 1 op het VWO of gymnasium en heb je belangstelling om toch nog naar het GGH te gaan komend schooljaar? Neem contact met ons op voor de mogelijkheden om te starten bij ons in klas 2 via cavadino@ggh.nu

Aanmelding hogere leerjaren

Wil je instromen in één van onze huidige klassen, bijvoorbeeld vanwege een verhuizing? Dan kan je mailen naar info@ggh.nu. Dan zorgen we ervoor dat er contact met je opgenomen wordt door de leerjaarcoördinator van het juiste leerjaar.

Bij het GGH sta jij centraal. Samen gaan we zorgen dat jij niet alleen na zes jaar de deur uit gaat met een diploma op zak, maar dat jij ook het beste uit jezelf én de middelbare schooltijd hebt gehaald.

Een nieuwe school: Een fijne start in klas 1

De overstap van de basisschool naar een middelbare school is heel leuk en spannend tegelijk. Een nieuwe omgeving met nieuwe klasgenoten en ook nog eens heel veel docenten en vakken in een week. Dat is wel even wennen.

Op het GGH vinden we het belangrijk dat je je snel thuis voelt. Voor al onze nieuwe leerlingen organiseren we daarom speciale activiteiten. Zo zorgen we ervoor dat je al voor de zomervakantie samen met je ouders op een zaterdagochtend op school wordt uitgenodigd om je nieuwe klasgenoten en je mentor te leren kennen. Na de vakantie organiseren we de eerste weken in het schooljaar afwisselende activiteiten waarin jullie elkaar en de school beter leren kennen.

Wanneer de eerste lessen van start gaan, bouwen we alles rustig op. Je docenten gaan je uitleggen wat je precies in de les nodig hebt, er is aandacht voor manieren van leren, je leert al onze online hulpmiddelen kennen en nog veel meer.

In de lessen krijg je uitleg maar ga je ook actief aan de slag met de stof. Dat kan zijn door sommen of opdrachten te maken maar ook practica (bijvoorbeeld bij biologie) horen erbij. Voor diverse vakken kan het zijn dat je het werk dat in de les wordt opgegeven nog niet af hebt of dat je nog wat extra’s moet leren. Dat krijg je dan als huiswerk mee. Het wisselt erg per leerling hoe lang je dan met je huiswerk bezig bent. Veel leerlingen hebben het meeste op school al af waardoor ze thuis niet zo veel meer hoeven te doen. Anderen zijn wat langer bezig.

De mentoren en ook mentorassistenten (5e-klassers die het leuk vinden om in klas 1 te helpen) staan altijd voor je klaar om mee te denken wanneer je ergens mee zit of wat advies wil hebben. We helpen elkaar graag.

Uiteraard doen we ook leuke dingen tussendoor. We vieren Sinterklaas, gaan naar een mooie voorstelling, hebben een gezellige projectweek, maken het gezellig met de Kerst, organiseren leuke workshops, gaan met het hele leerjaar naar het Archeon en hebben ook diverse grote feesten in het jaar.

Mocht je nog vragen aan ons hebben? Mail ons gerust: info@ggh.nu.

Secretariaat

info@ggh.nu