Klas 6: Studiekeuze

In leerjaar 6 hak je de knoop door: wat ga ik doen na het eindexamen op het GGH? Hieronder de keuzemomenten in leerjaar 6, met een aantal te downloaden bestanden.

Vanaf september 2023
Je maakt in de les in het kader van Loopbaanoriëntatie en -begeleiding (LOB) een planning voor studiekeuzeactiviteiten.

Je bezoekt open dagen en meeloopdagen op universiteiten: mogelijk op één toetsvrije schooldag. Dit moet minimaal een week van tevoren gemeld worden via koets@ggh.nu.

Aanbevolen site voor studiekeuze, data van open dagen en meeloopdagen en deadlines: www.studiekeuze123.nl. Hier zijn ook keuzetests te vinden. Op het decanaat zijn diverse studiekeuzematerialen te raadplegen.

Eind oktober 2023
De "Studiekeuzespecial" wordt aan de leerlingen uitgereikt. Dit magazine bevat allerhande informatie over studiekeuze en studeren.

Maandag 15 januari 2024
Deadline inschrijving numerus fixusstudies met decentrale selectie. Zie ook voorlopige overzicht numerus fixusstudies via Studiekeuze123. Wijziging link in studiekeuze123.nl/numerus-fixus/pdf/2024-2025

Donderdag 21 maart 2024
Agora, oud-leerlingenmarkt ter oriëntatie op studie en beroep