Klas 5: Studie-oriëntatie en verdieping

In leerjaar 5 ga je universiteiten bezoeken en in gesprek met je mentor of decaan over de

studiekeuze. Welke studies zijn er in Nederland of in het buitenland? En welke studies passen bij mij?

Hieronder de keuzemomenten in leerjaar 5, met een aantal te downloaden bestanden.

September 2023

Je maakt in het kader van Loopbaanoriëntatie- en begeleiding (LOB) in de mentorles een studiekeuzeplanning waarin o.a. bezoek aan open dagen en meeloopdagen aan universiteiten is opgenomen. Er is de mogelijkheid om op één toetsvrije schooldag per jaar een open dag te bezoeken. Dit moet minimaal een week van tevoren gemeld zijn bij Marijke Koets. Informatie over studiemogelijkheden, open dagen en meeloopdagen is te vinden op de site: www.studiekeuze123.nl. Op deze site zijn ook keuzetests te vinden. Op school zijn diverse naslagwerken over studiekeuze te raadplegen.

Dinsdagavond 18 december 2023

Webinar over studeren in het buitenland aanmelden bij Marijke Koets.

Dinsdagavond 6 Februari 2024

4STRAX online Studiekeuzemarkt van Gooise scholen in Amsterdam Woensdagavond

Woensdag 14 februari 2024

Voorlichting door studiekeuzeadviseur Hermien van Miltenburg over allerlei aspecten van studiekeuze voor leerlingen en ouders, speciaal voor klas 5.

Vrijdag 11 maart 2024 (tot 13.00 uur)
Deadline laten vallen extra vakken.

Vanaf februari - mei 2024
Individuele studiekeuzegesprekken met mentor of decaan.

Donderdagavond 21 maart 2024

Agora, oud-leerlingenmarkt ter oriëntatie op studie en beroep.

In de downloads vind je:

• Wijzigingsformulier - laten vallen extra vakken
  • klas 4 profielkeuzeformulier