Bestuur

Bestuur

Het bestuur van de Stichting Gemeentelijk Gymnasium Hilversum is belast met het besturen van de stichting. Dit staat beschreven in de statuten van de stichting. De dagelijkse leiding van de school is in handen van de schoolleiding (rector en conrectoren). Het bestuur fungeert ten opzichte van de schoolleiding als toezichthouder in het kader van de Wet goed onderwijs.  


Bestuurstaken  

  • De eindverantwoordelijkheid voor o.a. de instandhouding van de school, het door de school te voeren beleid; de kwaliteit van het onderwijs en de algemene bedrijfsvoering binnen de school; 
  • Bewaken van de identiteit van het openbaar onderwijs waartoe de school behoort; 
  • Vaststellen van de begroting, de jaarrekening en de financiële jaarverslagen; 
  • Toezicht houden op de uitvoering van de wet medezeggenschap scholen; 
  • Het creëren van derdegeldstromen. 

 
Samenstelling bestuur: 
Het bestuur bestaat uit minimaal 7 en ten hoogste negen leden. Drie kandidaten worden benoemd op voordracht van de oudergeleding van de Medezeggenschapsraad en één kandidaat op voordracht van de personeelsgeleding van de Medezeggenschapsraad. De overige leden worden benoemd op voordracht van het bestuur. Alle kandidaten worden benoemd door de Gemeente Hilversum. De leden van het bestuur worden voor vier jaar benoemd. Een lid kan na afloop van de zittingsperiode eenmaal herbenoemd worden. De bestuursfuncties zijn onbezoldigd. 

 
In het bestuur zijn de vakgebieden Financieel-economisch, Personeel & Organisatie, Juridisch en Onderwijskunde vertegenwoordigd. De bestuursleden hebben brede professionele ervaring (veelal in leidinggevende functies) die is opgedaan in het bedrijfsleven en de non-profit sector. Zij beschikken over voor de school relevante netwerken. 

 
Huidig bestuur: 
Het huidige bestuur is als volgt samengesteld:

  • Dhr. mr. drs. B.F. Tijdhof, voorzitter
  • Dhr. mr. drs. R.P.J. Ter Haseborg, secretaris
  • Dhr. drs. J.J.R. van der Vlugt RC, penningmeester
  • Dhr. mr. dr. J.B.O. Bijl, algemeen lid onderwijs
  • Dhr. mr. C.N.A. Groenink, algemeen lid marketing
  • Dhr. A. E. T. Mostert, algemeen lid medezeggenschap
  • Mevr. mr. W. Bratby, algemeen lid personeelszaken


Belangrijke documenten:


Vergaderingen:

Er wordt minimaal zes maal per jaar vergaderd. De data van de bestuursvergaderingen, de agenda van de komende bestuursvergadering en de besluitenlijst van de vergaderingen in het lopende schooljaar zijn te vinden op deze pagina. De rector is namens de schoolleiding aanwezig. Afhankelijk van de agenda kunnen ook de plv. rector of de conrectoren aan de vergaderingen deelnemen. De jaarrekeningen staan ook op deze pagina.