Grote Avond: Trojan Wars

Sinds een paar weken zijn de repetities voor de Grote Avond in volle gang! Deze toneelproductie door leerlingen van het Gemeentelijk Gymnasium Hilversum vindt jaarlijks plaats sinds de oprichting van de school in 1913. Elke vrijdagmiddag oefenen 30 spelers en 8 muzikanten hard om dit voorjaar Trojan Wars van Peer Wittenbols in een GGH-versie op de planken te zetten. Dit onder leiding van regisseuse Maryse van der Lee, drie regieassistentes uit klas 6 en muziekdocent Eric Laret.

Het stuk is geïnspireerd op het oudste oorlogsverhaal uit de geschiedenis: De Ilias van Homerus, over de 10 jaar durende oorlog tussen de Grieken en de Trojanen. Peer Wittenbols maakte van deze moeder aller oorlogen een nieuwe, rauwe versie, waarin bekende vrouwelijke personages een stem en een eigen verhaal krijgen.

Het wordt gegarandeerd weer een prachtige Grote Avond, toegankelijk voor zowel leerlingen als ouders en andere geïnteresseerden! De voorstelling Trojan Wars zal plaatsvinden op dinsdag 18 & woensdag 19 april 2023 in Theater Singer Laren. Noteer de data alvast en te zijner tijd kunt u kaartjes kopen via www.gymnasiumkaartje.nl . Graag tot ziens in april!